View Full Version : Am I the first Finnish scaper?
FinScaper
07-21-2003, 04:08 PM
Is there any one from finland? Well, I know that we are just looking the second seasons end half, but I think that it's not too early to start. Perhaps we have the fifth season already when it is its turn in here. :aok:
godcha
07-21-2003, 04:13 PM
Well I am not Finnish but been once to Helsinki :D
Be careful by the way which topics you read. If you don't want to spoil yourself with info before your actually seen the shows/eps.
Welcome FinScaper!
Roland
07-21-2003, 04:52 PM
No! I've seen finns stumbling about. I think they have a thread here somewhere! :)
starscream
07-22-2003, 01:08 AM
Well, I'm here. :D There are a couple of old Finnish threads on page 2, if you want to check them out.
Yeah, good point: maybe in Finland we can continue with season 5 right after they show season 4! (Hey, we can always hope!) Though I'm impatient and have probably caught up with DVDs by then.
Welcome!
Imlego
07-23-2003, 08:48 AM
Me too! I got bored (read: unpatient) of waiting season 3 to start on finnish tv, so I ordered R4 boxsets of season 1 & 2 - now I'm waiting for season 3. The end of season 2 is just incredible - starting from "Won't Get Fooled Again".
FinScaper
07-25-2003, 03:46 PM
Where did you order those DVD Boxes? I just want to see the season 2 to the end, wonder when SubTV shows it again?
Imlego
07-26-2003, 06:31 AM
Kokeile Jyväskylän Videodivaria, www.videodivari.com (http://www.videodivari.com).
Sieltä. Kakkoskauden boksissa on neljä kommenttiraitaa ja erittäin hyvälaatuinen kuva - mainio ja halpa (varsinkin verrattuna R2-bokseihin) paketti.
Pistin lisäksi emailia Australiaan ja kysyin kolmoskautta: se julkaistaan ilmeisesti elo-syyskuussa.
I hope your translator-microbs are working... :)
Roland
07-26-2003, 07:22 AM
Originally posted by Imlego
Kokeile Jyväskylän Videodivaria, www.videodivari.com (http://www.videodivari.com).
Sieltä. Kakkoskauden boksissa on neljä kommenttiraitaa ja erittäin hyvälaatuinen kuva - mainio ja halpa (varsinkin verrattuna R2-bokseihin) paketti.
Pistin lisäksi emailia Australiaan ja kysyin kolmoskautta: se julkaistaan ilmeisesti elo-syyskuussa.
I hope your translator-microbs are working... :)
What he said! And I think my translator microbs has failed! Can you take that in Swedish? :)
starscream
07-26-2003, 10:28 AM
Ollaan nyt sit suomalaisia. :D Olen ostanut 2. kauden DVD:t (R2) Play.comista, ja hintaa yhdellä boksilla (4-5 jaksoa 2 levyllä) on yleensä ollut n. 25 e, pari sain alen aikana n. 15 eurolla. Eivät peri postikuluja, mutta luottokortti tarvitaan.
Sub jatkaa varmaan vasta 2004... Voisin muuten lainata jaksojani, mutta kun ovat lainassa jo muualla!
Roland, du behöver bättre mikrober. ;)
Roland
07-27-2003, 03:10 AM
:D
FinScaper
07-28-2003, 08:58 AM
Jaa, niillä on näköjään nuo 3 ja 4 tuotantokauden jaksot tuolla kanssa. No malttaahan sitä varmasti odottaakin sitten pari vuotta että näkee mitä tuossa tapahtuu :D Pitääpä alkaa pikkuhiljaa keräillä sarjaa, kiitoksia.
Well I´m fin(n)ish! Että terve vaan ;)
Imlego
10-15-2003, 02:27 AM
Originally posted by MaveZ
Pakko myöntää, että tätä sarjaa ei voi muutakuin rakastaa. B5 tuntuu jo liian vanhalta, joten parempi jättää vertailut sikseen.
I agree. I've seen B5 twice (and watching it for the 3rd time as dvd's are published) and it feels nowadays a bit dated when compared to Farscape. B5 has an excellent and very tight storyarc starting from season 3 - but actors and characterization (and writing in general) isn't even near to Farscape's standards. B5 is more like a novel and it's main point is the plot, not the characters as in Farscape - in B5 also the plot sometimes takes over the characters and makes them do what they wouldn't normally do just for the sake of the plot.
But I still love them both.
They never get the names right.
Shazza duck ! :)
Hapatus
11-18-2003, 07:19 AM
Hey :)
My name is Hanna and I just joined and decided to say hello to my fellow finnish fans.
It's nice to see that there are other Finnish fans too. I only know three...Me, my little sister and my friend.
I've been (im)patiently waiting for SubTV to show the rest of the second season and I guess the wait is almost over. At least now we know the date.
Hanna
Imlego
11-18-2003, 07:57 AM
Originally posted by Hapatus
I've been (im)patiently waiting for SubTV to show the rest of the second season and I guess the wait is almost over. At least now we know the date.
Just wait for it. It's "blows your socks off" -kind of stuff, especially the last four episodes.
Hapatus
11-18-2003, 08:08 AM
Oh trust me, I am waiting *lol*
I've been watching old episodes on video, I'm just sad that only have episodes from DNA Mad Scientist forward on tape...And of course I had to accidentally tape over Beware the dog, I was so derpressed after I realised what had happened :( Well, I hope that they'll show them again sometime or I'll buy them on DVD when I get rich (like that would ever happen :))
Hanna
Wait! Do we know the dates?! Got a link or something? I thought they wouldn´t show the rest of the series and I can´t find any info on their site.
Hapatus
11-19-2003, 10:40 AM
SubTV will start showing Farscape on Sunday the 4th of January at 20.00.
http://spotti.mtv3.fi/servlet/amulet?template=subtv_kevat2004/ohjelmakartta/ohjelmakartta_index.html
I hope the link works. It's the programme chart for the spring '04. As you can see, there's Farscape on Sunday !
:joy:
Hanna
Kiitos, works great! What do they mean "jatkuu keväkaudella 20 jakson verran" Only 20 eps again? Weird.
Edit: Oho, tajusinkin jo :D
Hapatus
11-19-2003, 11:07 AM
I was also a bit disappointed with the amount of new eps were going to see...I want more :(
Well, I guess we have to be satisfied with this for now. At least were going to see new eps :aok: I've been waiting for them so long.
Hanna
Edit: Oliko siinä vielä jotain erikoista mitä mä en hokannut ? Ei olis eka kerta, että ymmärtäisin vähän hitaasti :)
Ei ollut, mulla on vaan tyhmä pää ;)
Hapatus
11-19-2003, 11:43 AM
Äh, mä vaihdan nyt suomeen vaihteeks...Ajattelin vaan kysästä, että sä olet siis kanssa nähnyt vasta SubTV:n näyttämät jaksot vai kuinka ?
Huomasin vaan, että aika monet ovat tilanneet DVD:itä...Mietin vaan, että olenko ainoa joka on vasta näin alkuvaiheessa jaksojen suhteen...
Hanna
Olen ladannut netistä 3&4:nen kauden jaksot, ei riittänyt kärsivällisyys enempää :) DVD:t on hankintalistalla heti kun on rahaa...
... ai niin, 3 ja 4:s kausi ovat tosiaan sen odotuksen arvoisia :D
Hapatus
11-19-2003, 01:16 PM
Argh, mä olen katkera...Mä en ole kovin kärsivällinen henkilö, joten tämä ainainen odottaminen ei oikein sovi mulle...No, pakko se vaan on. Mäkin olen niitä DVD:itä miettinyt, mutta niiden hankkiminen vaatii rikastumista, mitä ei kyllä ole näkyvissä :)
No, pian on onneksi tammikuu...
Hanna
Imlego
11-19-2003, 01:49 PM
Originally posted by Hapatus
Argh, mä olen katkera...Mä en ole kovin kärsivällinen henkilö, joten tämä ainainen odottaminen ei oikein sovi mulle...
Mulla meni hermot, kun Sub heitti Farscapen tauolle, eikä suostunut edes ilmoittamaan milloin aikovat jatkaa. Hankin ykkös- ja kakkoskauden boksit viime toukokuussa ja nyt sain lokakuussa kolmoskauden. Muutenkin SubTV:n ongelmat tekstityksessä (synkkausongelmia), äänessä (suhinaa ym.) ja kuvanlaadussa (pikselöitymistä) ottivat sen verran hermon päälle, että DVD tuntui paljon järkevämmältä idealta.
Joo subbarilla on törkeitä laatuongelmia, esim. Conan O´Brienit on sekuntitolkulla väärässä synkassa, ohjelmat vaihtavat esitysaikaa vähän väliä, usein tekstejä ei saa ollenkaan ja tuo tiedotuspolitiikkakin on aika puutteellista.
starscream
11-20-2003, 11:35 AM
Hyvä kun jatkuu, eikä tällä kertaa toivottavasti mee päällekkäin minkään muun hyvän sarjan kanssa (viimeksi Aliaksen). En mäkään kovin paljon pitemmälle ole katsonut kuin mitä Sub on näyttänyt, 2. kauden loppuun ja 3. kaudelta pari jaksoa.
Ja tuosta leffan nimestä, Pimeän uhka -nimisenä se täällä esitettiin elokuvateattereissakin...?
Blashyrkh
11-26-2003, 05:45 AM
Joo onhan tää hienoa että on suomalaisiakin täällä tukemassa tätä, itse oon täs katsonut koko sarjan jo kahteen kertaan läpi ja voin sanoo että paremmalta vaan tuntuu mitä enemmän katsoo. Kauanko tää keskustelu palsta tai mikä tää ny onkaan niin on ollut pystyssä? itse löysin tän vasta joku viiko sitten, vaikka Farscapeen tutustun parivuotta sit, mut mahtavaa että saame jatkoo.
Uskomattomia ovat nämä Fanit jotka saivat tän aikaan!
Mikisto
01-13-2004, 06:23 AM
Originally posted by Blashyrkh
itse oon täs katsonut koko sarjan jo kahteen kertaan läpi ja voin sanoo että paremmalta vaan tuntuu mitä enemmän katsoo.
Oon huomannu kans ihan saman jutun.
Mullakin toi DVD-valikoima on tossa kasassa jo kokonaan... :)
Mitäs muuten pidätte uudesta esitysajasta (su 20.00)?
FinScaper
01-14-2004, 03:16 PM
Se tulee nyt sopivasti buffyn ja angelin jälkeen. Voi kolme tuntiä vain olla ja öllöstellä :)
Mikisto
01-19-2004, 08:36 AM
harvemmin malttaa jättää seuraava jakso katsomatta jos siihen on mahdollisuus...
Nimimerkillä: Monta tuntia valvonut. [/B]
Heh, toi on kyllä totta... välillä on vähän turhankin paljo aikaa kattella.. ei oo kivaa kun kausi menee viikonlopussa, loppuu sarja äkkiä kesken.
Mutta ajattelin tota aikaa lähinnä sillä, että nyt pääsee moni, joka ei oo aikasemmin voinu kattoa ni kattelemaan.
Imlego
01-19-2004, 08:43 AM
Minusta on kiinnostavaa nähdä, mitä ihmiset ovat mieltä kakkoskauden loppurutistuksesta - eli Liars, Gun And Moneysta ja Die Me, Dichotomysta. Jos ne ei iske ja kovaa, sitten ei iske koko Farscape.
Mikisto
01-21-2004, 05:44 AM
Taitaa suomalaisilla olla liian korkealla se kynnys katsoa scifiä.. Jos joku onnellinen sitä sattuu katsomaan, saattaa olla että voikin kiinnostua.. Ja se toinen puoli vaan nauraa ihmeellisille avaruusmömmöille jotka ei ole "todellisia"...
Sääli.
Juu, helppoahan se on Star Trekkiä kattoa, kun siinä on kaikki humanoideja. Sitä voi tuntea ittensä aikuiseks vaikka siitä tykkääkin :)...
Noi on kyllä käytännössä kaikki Farscapesta tykänny kenet oon sitä pistäny kattomaan. Pari on sellasia, että väittää ettei tykkää, mutta silti ne ilmestyy aina paikalle ku ruvetaan DVD:itä kattelemaan.
Roland
02-23-2004, 08:55 AM
Jag håller med fullständigt! :D Tror jag...
a_fan
02-23-2004, 04:54 PM
Kylhän näitä suomalaisia tuntuu täältä joo löytyvän :D
I'ven seen all the possible episodes made,,,let's just hope the mini kicks ass and there will be more farscape....
Norayah
03-20-2004, 11:18 AM
Heipsan!
I'm a Finnish newbie here..
Imlego
03-22-2004, 01:52 AM
Tervetuloa vaan. Katsotko SubTV:n tahtiin, vai oletko jossain kaukana menossa? Itse sain katsottua kolmoskauden loppuun ja nyt odotan t-o-d-e-l-l-a kärsimättömästi neloskauden aussiboksia. Joka kai tulee joskus loppuvuodesta.
Yeah, onhan täällä muitakin hulluja Suomalaisia :)
Kaikki jaksot katsottu ainakin kahteen kertaan, ja juuri on tilattuna 1 ja 2 kaudet dvd:nä :) :)
Moisin
06-16-2004, 01:00 AM
Hei!
Onkohan kukaan suomalainen osallistunut Farscape-tapaamisiin USA:ssa tai menossa esim. marraskuun tapaamiseen Kaliforniaan? Olisin kiinnostunut kuulemaan kokemuksista tai suunnitelmista (vaikka olenkin seurannut sarjaa vain Subilta, enkä ole siis mikään aktiivifani... :P ).
Myös muihin ulkomailla järjestettyihin tapaamisiin osallistuneet (esim. Star Trek) voisivat kertoa kokemuksiaan, jos täältä sellaisia henkilöitä löytyy.
Moisin
06-22-2004, 10:23 AM
Hei!
Kieltämättä voisi saada aika friikki-maineen, jos pelkän kokoontumisen vuoksi lähtisi toiselle mantereelle asti... Omanlaisensa yhteisön sosiaalisena tapahtumana tuollainen tapaaminen olisi kuitenkin mielenkiintoista kokea, sekä ihmistieteellisessä merkityksessä että ihan viihteen vuoksi, heh. Harmi vain että isommat tapaamiset ovat yleensä USAssa (eikö?) eikä Euroopan puolella.
Fyodor
07-05-2004, 03:18 AM
www.filmifriikki.fi
tuolta mä ostan kaikki farscapet, ja kaikki muut mitä ei anttilasta saa.
Is this a bit alienating for non-finns? I think they've scattered a long time ago.
Boron
07-05-2004, 03:21 AM
Hi, guys. You guys go right ahead and speak what you want. If we don't speak Finnish, that's our fault. Have fun.
Imlego
07-08-2004, 08:31 AM
Babylon 5 setit [...] En vain kestä saksankielisiä kansia.
Sama ongelma. Kaudet 3-5 puuttuvat vielä. Tosin niin taitaa vitonen puuttua kaikilta vielä toistaiseksi...
Ykkös ja kakkoskauden BoxSeteissä minulla kävi tuuri, Huuto.netissä oli ne kummatkin myynnissä, yhteishintaa 199€. www.kult-tv.co.uk on Euroopan jakelija, siellä maksaa noin 150€ paketti.
Onkohan kukaan suomalainen osallistunut Farscape-tapaamisiin USA:ssa tai menossa esim. marraskuun tapaamiseen Kaliforniaan?
Lähden heti jos saan lottovoiton. Sillä pelkästään lentoliput HKI - LosAngeles maksaa noin 3500€......
Thrillseeker
07-17-2004, 01:27 PM
Sattuukos kukaan tietään millon tulee season 4 full DVD boxi? Olen uusi täällä btw :)
Sattuukos kukaan tietään millon tulee season 4 full DVD boxi? Olen uusi täällä btw :)
Laitoin Kult-Tv:lle mailia 3 ja 4 seasonien BoxSeteistä ja tuli seuraavanlainen vastaus:
We don't have definite dates yet on Farscape 3 & 4 boxsets, and won't do until we're certain of obtaining the new extras we're pursuing, which we're in the process of negotiating as I speak. Provisionally we're aiming for season 3 to be out in the autumn, and season 4 for early 2005, but we will make sure that the proper dates are announced on our website and/or newsletter as soon as we have them.
Ja tervetuloa vaan tänne, harvassa ovat Suomalaiset Scaperit =)
Imlego
07-18-2004, 10:49 PM
Season 4 R4 boxi tulee loka-marraskuussa.
Thrillseeker
07-26-2004, 02:11 PM
elikkä sitten vain odotetaan tohon asti :(
Lavenrac
08-03-2004, 04:08 AM
I know that here is still one more finnish guy... and that's me! :)
gaimelef
08-03-2004, 05:08 AM
I know that here is still one more finnish guy... and that's me! :)
And me too!
As I already wrote something about my discoveries and getting into the series in some other forum, I would like to express it also in Finnish... - so here it comes...
Ehdinkin jo jonkin aikaa sitten kehua SCI FI Channellia (jossakin muussa Suomen boardissa) siitä että ovat mukamas yksi parhaimmista katsojiensa huomioonottavista kanavista, mutta miten väärässä olenkaan ollut!!! Siispä minun täytyykin perua heti pahat puheeni.
En olisi voinut kuvitellakaan että Farscapella olisi näin mahtava ja laaja fanikunta. Harmillistä sinänsä on se että Suomessa televisio pilaa yleensä kaiken joko näyttämällä sarjat miten sattuu, milloin sattuu tai lopettamalla sarjan näyttämisen kesken tuotannon.
Siispä olenkin siirtynyt jo aikaa sitten DVD-katselulinjalle ja nyt kun TV-sarjat yleensäkin ovat vielä niin kalliita ostaa DVD-bokseina, niin vaihtoehdoksi on tullut ladata netistä.
Farscape on todellakin yksi mainioimmista scifi-sarjoista pitkään aikaan, jossa on ronskiutta, eksotiikkaa ja paljon valtavirrasta poikkeavia piirteitä, joita en olisi odottanut näkeväni. Tämä kaikki on tehnyt Farscapesta minun mieleiseni sarjan.
Harmillista on todellakin se että vaikka SCI FI Channel pilasikin hyvän sarjan keskeyttämällä sen, on fanit saaneet aikaa jotakin todella upeeta - minisarjan, joka siis näytetään piakkoin jenkeissä. Täytyy vain todella odottaa että jenkeissä katsojaluvut ovat sen verran ansiokkaita, että saisivat tv-pomot todellakin harkitsemaan sarjan tuotannon käynnistämistä uudelleen tai esim. tekevän useammankin tv-minisarjan.
-G
Thrillseeker
08-04-2004, 05:06 AM
Kumpa vaan tulisikin enemmän kuin vaan 4 tunnin minisarjan verran lisää farscapea :)
Imlego
08-07-2004, 04:40 AM
Olen samaa mieltä MaveZin kanssa. Kun tulisi edes yhdenlainen selvä loppu, tuleepa sen jälkeen sitten elokuvaa tai ei.
Thrillseeker
08-07-2004, 02:08 PM
Juu ei kyllä tuo neloskauden loppu minuakaan pahemmin miellyttänyt kun niin avoimeksi ja selvittämättä jäi...
Iceman_ajr
08-24-2004, 05:23 PM
Farscape on kyllä yksi parhaimmista scifi sarjoista mitä on tullut katsottua!
Toivottavasti sarja saisi enemmänkin jatkoa.
Minusta potentiaalia tällä sarjalla olisi kasvaa samoihin mittoihin kuin B5, star trek ja stargate.
Mutta harmikseni tarpeeksi moni ei ilmeisesti uskonut tähän. :(
Milaya
09-21-2004, 12:39 AM
Täällä olisi myös eräs suomalainen farscape friikki.Hurahdin siihen jo 4 vuotta sitten.Tälläkin hetkellä kittaan kahvia farscape kupista, joka mulla on ollut jo 4 vuotta.
Milaya
09-28-2004, 10:14 PM
Lisääkin krääsää haluaisin, mutta en oikeen löydä mistään.Ja pieniä omia tarinoitakin kirjoittelen...Niin ja tottakai mulla on dvd:t, melkein kaikki.
Imlego
10-18-2004, 12:35 AM
42 minuuttia minisarjaan. Voi piru, että aika pystyy menemään joskus hitaaaasti...
Äh, en päässyt alkua pidemmälle - oli sen verran huonolaatuinen, kuten nuo vdt:t tahtoo olla. Täytynee odottaa parempaa versiota.
Mistäs päin sait käsiisi tuon VCD:n? Ainoa mikä vastaan tuli on tuo TVL:n versio....
Imlego
10-18-2004, 03:31 AM
Sepä juuri. Huonon laadun lisäksi se jämähti muutaman minuutin kohdalla, minkä jälkeen se lensi koneelta. Nyt imuttelen XSVCD:tä...
Sepä juuri. Huonon laadun lisäksi se jämähti muutaman minuutin kohdalla, minkä jälkeen se lensi koneelta. Nyt imuttelen XSVCD:tä...
Jaha.... mulla kans nykäisi alussa, mutta jatkui muutaman sekuntin kuluttua uudestaan, sen jälkeen toimi moitteettomasti...
Captain Picard
11-02-2004, 12:47 AM
Katos vaan. Kiva kun löytyy muitakin soomalaisia. Stadissa juuri nyt olen ja asun. Tietääkö joku mistä saada Farscapen ekaa tuotantokautta suomesta DVDnä
Katos vaan. Kiva kun löytyy muitakin soomalaisia. Stadissa juuri nyt olen ja asun. Tietääkö joku mistä saada Farscapen ekaa tuotantokautta suomesta DVDnä
Taitaapi Filmifriikki olla ainoa paikka: http://www.filmifriikki.fi
Itse olen tilannut Boxini suoraan Amazon.co.uk:sta
Milaya
11-04-2004, 04:06 AM
Jostain kuulin että myös kukunorilla olisi, mutta hinnat olivat vieläkin hurjemmat kuin filmifriikillä.Itse olen tilannut omani play.com:ista.Kakkos kauden kylläkin tilasin kokonaisuudessa filmifriikistä.Hinta oli tuolloin jotain vähän alle 200€.Kallis harrastus tämä Farscape
Captain Picard
11-04-2004, 09:11 AM
Jostain kuulin että myös kukunorilla olisi, mutta hinnat olivat vieläkin hurjemmat kuin filmifriikillä.Itse olen tilannut omani play.com:ista.Kakkos kauden kylläkin tilasin kokonaisuudessa filmifriikistä.Hinta oli tuolloin jotain vähän alle 200€.Kallis harrastus tämä Farscape
On kyllä tosi kallista.
Captain Picard
11-08-2004, 07:03 AM
Halvempi vaihtoehto on tietenkin hankkia käytettynä, esim. huuto.netistä. Vaikka sen käyttäminen saattaa tuntua hieman epävarmalta (Varsinkin jos ensimmäistä kertaa olet jotain ostamassa...), itse sain omani täysin moitteettomassa ja uudenveroisessa kunnossa.
Mutta eihän noista käytetyistä koskaan tiedä. Kerrankin ostin yhden pelin ja oli puolet manuaalin sivuista pois. Oli muuten aikamoinen juonenkäänne tuo kolmannen ja neljännen kauden(?)välinen cliffhanger.
Milaya
11-09-2004, 01:03 AM
Nyt sitten olen tilannut kirjat, 3 kpl.Onko kellään suomalaisella kokemusta rooli pelistä? Sellainenkin olisi tarjolla, mutta aika sika hintainen.
Imlego
11-09-2004, 02:06 AM
Oli muuten aikamoinen juonenkäänne tuo kolmannen ja neljännen kauden(?)välinen cliffhanger.
Dog With Two Bones on yksi suurimpia suosikkejani kaikista neljästä tuotantokaudesta Farscapea. Todella hieno ja kaunis jakso. Loppu on myös tyrmäävä, sanoisin että parempi jopa kuin Die Me, Dichotomy'ssa.
Mitäs täällä muuten oltiin mieltä minisarjasta? Itse olin täysin myyty ja totaalisen tyytyväinen, jahka ensimmäisen osan hektinen tahti tasoittui. Loppu oli loistava tapa päättää koko saaga. Ja sitten se ase... Upea ja miellyttävän mahtipontinen kohtaus - ihan parasta Farscapea sekin.
Noista dvd:stä... Itse olen ostanut R4-bokseja, joista on tämän kuun 24. päivä ilmestymässä viimeinen tuotantokausi. Joitain kuvaongelmia niissä on ollut, etenkin ykköskaudella, mutta eipä nuo minua ole haitanneet - etenkin kun hinta on pääsääntöisesti 50-60 euroa halvempi kuin R2-bokseilla.
Dog With Two Bones on yksi suurimpia suosikkejani kaikista neljästä tuotantokaudesta Farscapea. Todella hieno ja kaunis jakso. Loppu on myös tyrmäävä, sanoisin että parempi jopa kuin Die Me, Dichotomy'ssa.
Yeah.... tuli todellinen mitä vit... nyt tapahtui... "You gotta be kidding me" ja yksinäinen Farscape module keskellä ei mitään....
Mitäs täällä muuten oltiin mieltä minisarjasta? Itse olin täysin myyty ja totaalisen tyytyväinen, jahka ensimmäisen osan hektinen tahti tasoittui. Loppu oli loistava tapa päättää koko saaga. Ja sitten se ase... Upea ja miellyttävän mahtipontinen kohtaus - ihan parasta Farscapea sekin.
Rocking and Rolling!!! Tosi elämys, ei meinannut pysyä penkissä sarjan aikana... mutta mutta mutta... mitä olisimmekaan nähneet jos olisi tullut koko viides kausi, jäi niin paljon näkemättä...
Noista dvd:stä... Itse olen ostanut R4-bokseja, joista on tämän kuun 24. päivä ilmestymässä viimeinen tuotantokausi. Joitain kuvaongelmia niissä on ollut, etenkin ykköskaudella, mutta eipä nuo minua ole haitanneet - etenkin kun hinta on pääsääntöisesti 50-60 euroa halvempi kuin R2-bokseilla.
Itselläni on R2 boxeina S1 ja S2, nämä Kult-TV:n boxit. Tosi hyvin extroja ja eikä mitään ongelmia ole tullut. Ja nythän on Conteder Groupilta tullut koko 4 seasonia sisältävä boxi: http://tinyurl.com/5conq
Captain Picard
11-11-2004, 07:54 AM
Pahimmaksi kompastuskiveksi minulle tuli koko minisarjan jatkuva pyssyjen paukuttelu ja räjähdykset... Osasin pelätä tätä jo, kun kuulin että olivat paukut loppuneet kengurumaasta..
Olin odottanut enemmän puhetta ja selvennyksiä, nyt sain korkeintaan uusia mysteerejä... Jotenkin jäi sellainen tunne koko minisarjasta, että iso-arskakin oli puheliaampi Terminaattorin ekassa osassa.
No sinänsä se ei ole hirveä yllätys, sillä sarjan nimikin kertoo jotain. ;)
Nautin kuitenkin joka hetkestä, alusta loppuun.. Lopusta tulikin mieleeni, että minne se totaalinen loppu jäi?
Tuostahan "lopusta" saisi aikaiseksi vaikka kuinka monta uutta alkua.
Aivan, mahdollisuuksia PKW jätti vaikka mihinkä. Esimerkkeinä juuri tuo loppu, Chianan "uudet" silmät ja mitenkä hän ne sai, Eidolonin Aerynille kertoma tarina mistä Sebaceanit ovat alunperin tulleet, Jotheen yllättävä ilmaantuminen jne jne jne.
Eli ainakin 18 uuteen jaksoon olisi tavaraa tarjolla ;)
Captain Picard
11-15-2004, 12:59 AM
Ja ikävä kun Suomen TV:n idiootit potkivat scifiä yleensäkin päähän. Babylon 5 näytettiin kakkosella muutama vuos sitten keskiyöllä ja nyt Stargatekin loppuu. Että voi prkl kun kaikenmaailman salattuja elämiä ja muuta hevon****aa tulee vaan.
Milaya
11-15-2004, 02:51 AM
Babylon 5 katselu la yönä oli paljon parempaa viihdettä kuin hillua kännisenä raflassa.Mulla on koko sarja videona ostettuna ja sen jälkeen kun se loppui katseltiin broidin kanssa sitä videolta aina la iltaisin.Itse olen lähinnä nauranut esitys ajoille.Ainut mikä otti päähän oli se että Stargate ja Odyssey 5 tuli päällekkäin, onneksi on 2 videota.Farscape sais tulla myöhemmin, pidin paljon to ilta 22.00 ajasta
Captain Picard
11-17-2004, 09:17 AM
Babylon 5 esitysajankohta lauantaisin oli varsin mahtava, ainakin allekirjoittaneelle. Sunnuntai taasen tuotti hieman väsymystä koulussa, mutta ei se kuitenkaan vakavaa ollut.. Ei siellä ikinä mitään aamuisin oppinut, saatikka muutenkaan.
Mitä scifi-fanien päähänpotkimiseen tulee.. en ole samaa mieltä kanssasi. Esitysajankohdat saattavat olla pois "prime-timestä", mutta jos katsoo kokonaiskuvaa ja sitä mitä meille on tarjottu: Star Trek, Stargate, Farscape, Firefly, Odyssey 5... Myöhemmin esitettyjä esim. Babylon 5, Aikahyppy, Tehtävä: Maa, jne jne...
Vaikka laatu ei välttämättä aina ole sitä parasta, miettikääpä sitä että meitä ei todellakaan olla unohdettu.
Niin no, kyllähän tuo pitää paikkansa. Tehtävä Maa muuten tuli lauantaisin 20.00 eli yhtä myöhään kun Farscape.
Itselläni on R2 boxeina S1 ja S2, nämä Kult-TV:n boxit. Tosi hyvin extroja ja eikä mitään ongelmia ole tullut. Ja nythän on Conteder Groupilta tullut koko 4 seasonia sisältävä boxi: http://tinyurl.com/5conq
Tuli sitten ostettua tuo paketti, noin 350€ tulee maksamaan.... mutta mitäpä sitä ei tekisi hyvän scifin takia
Eli nyt sitten olisi myynnissä S1 ja S2 DVD boksit, laittakaa messua jos joku on kiinnostunut. Toimituksen kanssa voi olla vähän vaikeampaa, olen tällä hetkellä rauhanturvajoukoissa Bosniassa ja lomat ovat noin kuukauden välein....
Milaya
01-02-2005, 11:16 PM
Kappas vaan.Kiitos tiedosta!Eikä hintakaan ole paha.Luulin sen olevan vähintään 50€...
Egraine
02-08-2005, 01:20 PM
I would LOVE to hear from some of you guys for my Con Books. Guy Gross, the master of music behind Farscape and Wayne Pygram, the incredible Scorpious.
Just a few words, please...they would love to hear from all over the world. Send to Natira722@yahoo.com and mention what part of the world you're from.
Hugs,
Egraine
BlueSS
02-28-2005, 04:00 PM
terveisiä Haapajärveltä, heh! :)
Milaya
03-01-2005, 05:56 AM
Tervetuloa!
Fyodor
03-29-2005, 02:18 AM
Jos muuten omistatte Visa Electronin niin ei kannata ostaa Filmifriikistä. Se paikka on ihan jumalaton rip-off.
Play.com:ista saat yli puolet halvemmalla suoraa postilaatikkoon.
Milaya
03-29-2005, 02:44 AM
Eipäs toimi toi osuuspankin visa electron.Kokeiltu on.Ja taas meni yli 100 ekiä filmifriikkiin, ei kiva...
Itse poistin jonkun filmikerhon tarjouksesta B5:n ekan kauden hintaan 49€ ei varmaan paljoa enää halpene. Saas nähdä tuleeko loputkin boxit aikanaan myyntiin.
Milaya
04-26-2005, 03:55 AM
Hyvää syntymäpäivää WezH!!!
Hyvää syntymäpäivää WezH!!!
Kiitoksia vain, mutta eiköhän tuota jo pidä olla pahoillaan, neljäs vuosikymmen alkoi ja puolessa välissä eläkettä ;)
Milaya
04-26-2005, 04:16 AM
Heh, mulla on vielä pari vuotta...Apua, eläkeikä senkun lähenee.
Heh, mulla on vielä pari vuotta...Apua, eläkeikä senkun lähenee.
Hehe.... Ikä ei tule yksin ;)
katrala
06-18-2005, 02:44 PM
Hei!
Täällähän on muitakin suomalaisia farscape addikteja! Terkut vehreästä pääkaupungistamme! :)
Tervetuloa foorumille! Farscape faneja ei ole ikinä liikaa =)
Milaya
06-20-2005, 04:00 AM
Tervetuloa!Ainakin on joku Farscape fani suht lähellä...
No ei ihan kovin läheltä.... joku 3h lennon päässä tällä hetkellä... mutta onneksi pääsee juhannukseksi Suomeen lomaa viettämään ;)
katrala
06-20-2005, 06:06 AM
Suomen juhannus on kyllä aivan omaa luokkaansa..mikään ei voita aurinkoista järvenselkää. *haaveilee* Olisipa vaan hyvät ilmat..mutta oikein hyvää juhannusta teille! :cool:
Milaya
06-21-2005, 12:41 AM
Taitaa meikäläiselle koittaa taas yksinäinen juhannus...Eikös Katrala ollut pääkaupunki seudulta?Aika lähellä Porvoota...
Onneksi on mökki varattuna ja sama vanha porukka koossa... jo 10 vuosi peräkkäin samalla porukalla mökillä...
Milaya
06-21-2005, 01:18 AM
Voi kun kuullostaa ihanalta.Ainut seuralainen on kossu pullo tai mitä nyt sitten alkosta löytyy.Työn puolesta joutuu sinnekkin menee ja miettii mitä työntekijöille tällä kertaa ostaa.
Voi kun kuullostaa ihanalta.Ainut seuralainen on kossu pullo tai mitä nyt sitten alkosta löytyy.Työn puolesta joutuu sinnekkin menee ja miettii mitä työntekijöille tällä kertaa ostaa.
Hmmm... selvisitkö jussista? Minä hädin tuskin ;)
Milaya
07-12-2005, 02:43 AM
Hmmm... selvisitkö jussista? Minä hädin tuskin ;)
Selvisin, ihan kiitettävästi vieläpä.Meille tuli vieraita ja katselin aamuyöstä farscapea.Pienoinen krapula, mutta sen siitä saa kun läträä sekä olusen että kuoharin kanssa yhtäaikaa...Hyvät muistot silti...
Hehehe.... sellaista se on...
No voisun saa.... Kansas näköjään laitetaan matalaksi.... no voi prkl... No äkkiä Terra Firmaan....
Milaya
07-12-2005, 03:10 AM
No voihan....
Terra Firma (loogisesti Kansasin jälkeen) on auki: http://terrafirmascapers.com/index.php
Egraine
08-17-2005, 08:21 AM
Greetings dear Scapers from Finland. I have a favor to ask. I am putting together the Con Book for Francesca Buller for the upcomign Burbank Con. Last year I had a LOT of submissions from Bulgaria and Spain and they were loved and very much appreciated. This year, I'd like to see if I can get representation from more countries.
Ideally, what would be great is if one Scaper compiled submissions and then translated them into English....then send them off to me.
This is my post about the book from Group Hugs:
You folks know her as M'Lee, ro-Nah, Raxil and the very intimidating War Minister Ahkna. Oh, and she's married to that actor bloke. What's his name....Ben? ;)
This year I'm asking for something a little different. Yes, you can send those letters of admiration, poems, haiku and original artwork (sorry no Farscape fanfic since their contracts prohibit them reading it). However, what I would really like is "who is your favorite character, why and (this bits optional) what special qualities did Fran bring to the role"?
Miss Fran is always surprised and very pleased with letters, etc from the fans. She told me that she and Ben sit together after the ankle biters are in bed and read them. I'd like this year's book to really knock her red hightops off...so please take just a few minutes to think about this and send something.
The deadline is November 4th at 9 pm. Please....no nekkid pictures (yes, that HAS happened in the past).
Are you a Raxil admirer, a devotee from the Altar of Ahkna, love the calcium chomping M'Lee or really like that little schemer ro-Nah? Please, let's hear from you.
Send submissions to Natira722@yahoo.com
Thanks very much!!
* * * * * *
Thanking you in advance for your kindness.
Hugs,
Egraine
Egraine
08-21-2005, 02:13 PM
(((Fyodor))) Thank you so much for your submission!!
Hugs,
Egraine
Tulkaahan käymähän Terra Firmassa, tosi mukava paikka. Linkki löytyy edellisistä viestiestä. Tosi hauska paikka ;)
- WezH
Cartinmore
11-12-2006, 01:48 PM
So, I'll post it here as well... Any Finnish people who want to help make a "Scandinavian Scapers"-group? You know, lobbyism works better, the more people we are, right?
vBulletin v3.6.0, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.